Even voorstellen: Bram

Ik woon sinds 2005 in De Heurne en ben dan ook geen “echte” Heurnse om het zo maar te zeggen…Maar inmiddels voel ik mij wel een Achterhoeker.

Ik ben opgegroeid in Beek Ubbergen vlak bij Nijmegen. Mijn vrouw Joyce komt uit Valburg en samen hebben we ons stekje hier gevonden.

Vanaf dat we er wonen hebben we verschillende bouwklussen afgerond in en om het huis. Vanuit de buurt hebben we meerdere meibomen en versieringen gekregen en hebben deze Achterhoekse traditie inmiddels ook eigen gemaakt door in de buurt alle nieuwe bouwwerken van klein tot groot te voorzien van een meiboom.

Wij hebben twee kinderen, Ben (4 jaar) en Isabel (2 jaar) en samen genieten we van onze mooie omgeving. En voelen we ons echt thuis in De Heurne.

Inmiddels ben ik een aantal jaar bestuurslid bij het Heurns Belang
Als bestuurslid van Heurns Belang probeer ik een bijdrage te leveren om De Heurne aantrekkelijk te houden voor alle inwoners. Met ideeën en suggesties vanuit mijn kant maar zéker vanuit de inwoners gaan we aan de slag met gemeente of bedrijven of andere instanties om deze te realiseren.

Groeten
Bram Erinkveld

Slecht of geen mobiel bereik

Geen of slecht mobiel bereik kan verschillende oorzaken hebben. Eén van de belangrijkste oorzaken is dat er obstakels zijn tussen jouw mobiele telefoon en de zendmast, zoals:
– Gebouwen
– Bomen
– Betonnen muren en plafonds
– Metalen leidingen en liftkooien

Gelukkig zijn er manieren om je bereik te verbeteren. Wij geven 5 tips;

Tip 1: Probeer een andere locatie
Misschien een open deur, maar zoek een plek met beter bereik. Bijvoorbeeld bij het raam of op een hogere verdieping. Loop bij slecht bereik zo min mogelijk rond. Ga naar buiten, het bereik is buiten namelijk beter dan binnenshuis.

Tip 2: Telefoon uit de buurt van apparaten
Andere elektronische apparaten kunnen de ontvangst verstoren, waardoor je geen bereik kan hebben. Denk hierbij aan een laptop, tablet, koffiezetapparaat en andere elektronica.

Tip 3: Kies een andere netwerkmodus
Probeer of je met een andere netwerkmodus beter bereik hebt. Bij de meeste toestellen kun je kiezen uit 3G (UMTS) en 4G (LTE).

Tip 4: Start je telefoon opnieuw op
De smartphone is vergelijkbaar met een computer. Daarom is het belangrijk om deze regelmatig opnieuw op te starten. Zet je telefoon helemaal uit. Zet je telefoon daarna weer aan. In veel gevallen lost opnieuw opstarten het probleem op.

Tip 5: Controleer of er een storing is
Bekijk de actuele storingen en werkzaamheden bij jou in de buurt. Via coveragechecker.nl kun je zelf bekijken hoe het bereik in jouw regio is en of je bijvoorbeeld in een ‘blind spot’ zit.